Friday, January 30

what if i'm a fish..??

tam! tgk ajje okkay..tokley mkn..ikan si gemok tuuu..

well..it was da previous long holiday dat i got dis temporary fish pet 4 a while..my lil bro..
haa..pic of my mom ngan ank kesayangn dye..(bunyik jeles ni..) huhu..wokey..back to da story..he went to our cousin's house in KL so he asked me to take care of his fish for few days..so i said fine...bgi mkn 3 kali sehari kn..4 bijik skali n kaler merah seme..sbb ikan dye tak mkn yg kaler ijau..huu ngengada ikan tu..so one evening dok tgk ikan tu berenang2..cam terdpt ilham plak..so here goes..nk bgi tajuk pe ye...hmmm... 'what if im a fish' laa..

i'm not gliding not slithering
walking? *sigh*

these gills are stopping me

tails and fins keep pushing me forward

but it's not like how i wanted it to be
..and nobody listens..

cause im juz a fish

swim all day in this cold water
that washed away my tears
and drowned my voice...

*sigh again*

nevertheless, what if i'm a fish?

i'll do one thing i'm very best at...
......just go with the flow......

haizzz..since when im such a poetic person?? penangan songs&poetry la ni kotzz..hehe..cket gmbar aksi2 cik itam musyuk..tgk ikan2 nizz..actually i also dunno ikan pe ni..nmpak cam ikan laga tpi bukn..hu ley tahan cute la ikan2 ni..ekor meliuk2 bila berenang..but i think still prefer cats more as pet..lbey cumil..n ley peluk2 geram2..ade respon..hehehe..ikan nk pegang pn geli..respon pn cam terhad je..tak syiok laaa
tam!! nk watpe tu??



what? cud u have one please?? aiyaa..dun even think about it honey! wat la muka keshian camne pun..i tak layan..eittt sepuk kang tam ni!



itam berkata..eiii..geramnye aku tgk ikan2 nisss..hahaha..shian itam!

5 comments:

Unknown said...

Jaga-jaga. Kucing memang pandai buat muka sedih. Belakang kita, memang brutal habis. Patut la ada simpulan bahasa alim kucing.

♥♥me ~ cik sara said...

lolz~~ btol gak ekh..
hee kucim2 sy mmg seme pndai berlakon..ley mng award..
tpi award cik sara bgi..sepuk skali!
hahaha pdn muka..!!

PeQ GaRaGe said...

itu ikan Guppy...
ekekeke....

♥♥me ~ cik sara said...

aaa..? ikan Guppy ke cenggitu??

♥♥me ~ cik sara said...

jgn isau awok..sayo warning dh ke dio..tarik tinge klau ilang satu..ade 4 ekor ikan tu..



Assalamualaikum w.b.t. and hello all..

this blog in the first place was created just as a hobby where i dump all the chronicles of my thoughts, my memories, my words, my opinions and everything that i would like to share with all my readers..but now there are soo many readers that keep following me..thanx a lot..i appreciate all of you dearly..generally this is just my personal reflection on anything that's happening around me..

hence, if anything that i'd spilled here were offensive to you, do let me know, to err is human right? you can leave or stop reading my blog if you find it not in your interest & i would like to apologize in advance if any contents of this blog are not appeal to you..


i appreciate so much every viewers, silent readers and readers, thanks a lot..keep visiting okkayh..

Lots of ♥♥, me~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails