Tuesday, December 29

nendaku~

Assalamualaikum n a very good day to all..since tomorrow i got no class so just want to spend some time updating my blog. everyone's been sharing their experience during the holiday so i would to tell a bit about mine too.. almost 3/4 of the holidays, i stayed at home taking care of my grandmother..

haa..inilah nendaku..her name is Maspungatun @ Siti Aminatun Bt Hj Nor..hee..me myself can't figure out why the @ got to be there since both the names still sound Javanese right? maybe Siti Aminatun tu lebeyh formal agaknye..hehe..cik sara panggil nenek Mbah Tun..Mbah tu nenekla dlm bhsa jawa..my grandmother is in her early 90 years old..unbelievable right? yg lgi uniknye, kat IC Mbah sy ni, umur baru 70 lebeyh, approximately 20 years younger. my mum said msa bru nk g wat IC Mbah Tun dlu, ayah Mbah, (my moyang laa) just assume that she is younger.. adeyh..bleyh plak camtu kn dlu2..huhu..

hurmm jaga org tua bukannye senang..perlukan kesabaran yg saaangat tinggi, org kate baek jga budak kecik dripada jga org tua, n by experiencing it on my own, i know why..sumtimes smpai nk nanges asenye tak thn..tpi Alhamdulillah, berjaya jugak mnjaga nenek sy, hampir sebulan gaklaa..kadang2 tu fikir, yela, lama mana lgi dpt berkhidmat nk jaga nenek kn..slama mana lgi usia dye..at least dpt jugak merasa mnyenangkn hidup nenek sndiri..by thinking of dat, it does make me feel better..

i'm proud of myself, at least i have dat experience that im sure will be needed sooner or later. at least a bit practice wud give me better skill to handle golongan emas ni di kemudian hri kn..sbb cuti da abes so knala anta balik Mbah kt umah pkcik..msa nk tinggal tu, sedihla jugak..dh biasa having sumone under my supervision. so bile Mbah dh takde kat umah ktorg ase tak lengkap, tade sape nk dilayan, dimasakkn, disuapkn makan, mandi etc...
hee..picca 3 generasi~ syg plak gmbar ni candid kn..tak taw pn abg snap..hehehe..wpun Mbah Tun da 90an..smoga nenek sy sntiasa sehat, ceria dn gembira di penghujung usianye..AAmiiiinnn..~

i'm giving you my heart forever..every beat of my heart says it's true..my love for you won't fade no never~ giving you my heart forever, all-4-one

nota kaki: esok cuti nak ronggeng mana? hee..ohho~! terlupa pule elaun tade ag..aihhh.. T_T


7 comments:

♥ p a a n i ♥ said...

hohoho. mbah tun pekabar?
aku panggil opah aku. nenek je. hehe
sehat eh nenek ko? alhamdulillah..
berbakti tu bagus :)

Qarl said...

cucu yg baek kan

tahniah

gadis lensa said...

bagus nye cucu nenek ni...
terharu khal bace ur entri..

pjg btol usia beliau.. 90 thn tuu..

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ said...

wah.. cucu mithali..
bagos la brbakti kpd org tua..
hehe..

♥♥me ~ cik sara said...

paany~
hee..sehat2 org tua la mbah tun..time dye kuat aktif la berjln sana cni..tp time dye tak larat dok tido jele..hehe

haiqal~
kmoo pn kena jdi cucu yg baek taw..hehe

khal~
thanx..wat ap yg termmpu saje..a'ah tula..kagumm gak sy..itupn leyh gi dye bgun jln2 wpun da 90 tu..

Ada~
thanx..hehe..esok2 ada pn leh gak berbakti kat tok ek..hehe

anaklaut said...

salam....

terpancar kecerian di wajah nenek memeiliki cucu yg baekk.

khayze said...

khay pon ade melalui saat2 bila kene jaga nenek.

my grandma is sick. mase mude2 time abes SPM da start jaga nenek. since xda sape yg cuti. khay je tgh cuti.

=)



Assalamualaikum w.b.t. and hello all..

this blog in the first place was created just as a hobby where i dump all the chronicles of my thoughts, my memories, my words, my opinions and everything that i would like to share with all my readers..but now there are soo many readers that keep following me..thanx a lot..i appreciate all of you dearly..generally this is just my personal reflection on anything that's happening around me..

hence, if anything that i'd spilled here were offensive to you, do let me know, to err is human right? you can leave or stop reading my blog if you find it not in your interest & i would like to apologize in advance if any contents of this blog are not appeal to you..


i appreciate so much every viewers, silent readers and readers, thanks a lot..keep visiting okkayh..

Lots of ♥♥, me~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails